19.11.2018

AYAK Y─░YEN VAMP─░R TERL─░KLER


Mutfak lanetlenmi┼č bir g├Âlgeyle yava┼č yava┼č kararmaktad─▒r, adam kafas─▒n─▒ yukar─▒ kald─▒r─▒r. Her taraf─▒ salyalanm─▒┼č ─▒slak ve ye┼čil dokusuyla, sanki cehennemden inen bir k─▒v─▒rc─▒k salata ├Ân├╝ne ├ž─▒kan her ┼čeyi i├žine al─▒p sindirmek istercesine yakla┼čmaktad─▒r... Adam tezg├óh─▒n ├╝zerindeki b─▒├ža─č─▒ al─▒r ve yarat─▒─č─▒ ┼ča┼č─▒rtarak ilk hamleyi yapar. ├ľl├╝mc├╝l k─▒v─▒rc─▒─č─▒ yakalar, sebze tahtas─▒na bast─▒r─▒r ve do─čramaya ba┼člar. Ye┼čil, u─čursuz k─▒vr─▒mlar gafil avlanm─▒┼čt─▒r ve so─čuk ├želi─čin her inip kalk─▒┼č─▒nda ├žaresi olmayan k─▒t─▒rt─▒larla do─črand─▒k├ža par├žalan─▒r. Her bir par├ža titreyerek tahtan─▒n ├╝zerine da─č─▒l─▒r. Adam bir an solukland─▒─č─▒nda, arkas─▒ndan gelen ba┼čka bir tehlikenin keskin kokulu nefesini ve h─▒r─▒lt─▒s─▒n─▒ duyar. Arkas─▒na bakar. ├ľl├╝m uyanm─▒┼č, so─čuk ve karanl─▒k ininden ├ž─▒k─▒p adeta yuvarlanarak ├╝zerine gelmektedir. Birka├ž tane vah┼či taze so─čan─▒n birbirleri ├╝zerinde d├Ânerek k├Ât├╝c├╝l devinimlerle ve bu d├╝nyadan olmayan i─čren├ž h─▒┼č─▒rt─▒lar ├ž─▒kararak yakla┼čt─▒─č─▒n─▒ son anda g├Âren adam yana ka├žar ve elindeki b─▒├ža─č─▒ sallar. Taze so─čan iblislerinin be┼či birden ortalar─▒ndan ikiye ayr─▒larak ├ž─▒rp─▒nmaya ba┼člar...
Sadece bu kadar de─čil. Asit f─▒┼čk─▒rtan belal─▒ limonlar, v─▒c─▒k v─▒c─▒k dokular─▒ ve k─▒rm─▒z─▒ vampir g├Âzleriyle tombul birer zebaniyi and─▒ran domatesler, vesaire... B├Âyle bir korku filmi yap─▒p, evdeki rol da─č─▒l─▒m─▒nda g├Ârevleri salata yapmak olan erkeklere ithaf etmek isterdim. Bir korku filmi ille de tasarlanm─▒┼č yarat─▒klar, ger├žek├╝st├╝ mek├ónlar ve ├Âzel efektler kullanmay─▒ gerektirmiyor. Japon filmi 'Karanl─▒k Sular' bize bir kez daha 'el yap─▒m─▒ ve katk─▒s─▒z' korkunun daha makbul ve daha irkiltici olabilece─čini g├Âsteriyor. ├çocuk ├žantas─▒, ┼čemsiye ve k├╝vet gibi son derece s─▒radan malzemeler bile sa─člam bir ├Âyk├╝ i├žinde irkiltici objelere d├Ân├╝┼čebiliyor. Ve tabii ki i├žinde g├╝venle ya┼čad─▒─č─▒m─▒z─▒ zannetti─čimiz binalar─▒ da adeta birer oyuncu gibi kullan─▒p tekinsiz canavarlara d├Ân├╝┼čt├╝rmek de bu korkunun iliklere kadar i┼člemesini sa─čl─▒yor.
Bir arkada┼č─▒m b├Âyle bir korkunun pen├žesine d├╝┼čm├╝┼čt├╝. Her gece ayn─▒ saatlerde kayna─č─▒n─▒ bilemedi─či sinir bozucu ad─▒m sesleri duyuyordu. Ve ├žok daha derinlerden, sanki so─čuk yeralt─▒ ma─čaralar─▒ndan yank─▒lanan belli belirsiz ak─▒l d─▒┼č─▒ kahkahalar. Ruh sa─čl─▒─č─▒ ├Âylesine bozulmaya ba┼člad─▒ ki d─▒┼č d├╝nyayla olan tek ba─člant─▒s─▒ sokak kap─▒s─▒n─▒n g├Âzetleme deli─či oldu. ├ťst ├╝ste kapanm─▒┼č zincirler ve s─▒ms─▒k─▒ kilitler bile bu korkusunu gideremiyordu.
G├Âzetleme deli─činden bakt─▒─č─▒nda yana kay─▒veren g├Âlgeler beliriyordu d─▒┼čar─▒da. Ve bir g├╝n... Oturdu─ču apartman─▒n asans├Âr├╝ bozuldu. ─░nsanlar merdivenlerden inip ├ž─▒kmak zorunda kald─▒lar. Kom┼čular birbirleriyle kar┼č─▒la┼čt─▒. Tedirgin ve ka├žamak bak─▒┼člar giderek ba┼č hareketleriyle selamla┼čmaya ve sonra merhabala┼čmaya d├Ân├╝┼čt├╝... ┼×unu dedi arkada┼č─▒m. Korku asl─▒nda bilinmeyendir. Adama asl─▒ astar─▒ olmayan ┼čeyleri hayal ettirir. Terlik sesleri bile kan─▒n─▒ dondurur. ├ťst kat─▒mda her gece dola┼čan hortla─č─▒n asl─▒nda serbest muhasebeci Adnan bey oldu─čunu bilsem niye korkay─▒m ki...